Manifest

1. Het gesprek staat centraal

2. Onze kijkers, dat zijn we zelf

3. Het bedrijfsleven zelf heeft de beste verhalen

4. Onze presentatoren maken het gesprek

5. Ondernemen is het mooiste wat er is

6. We geloven in de kracht van video

7. Kwaliteit bereik is zoveel meer waard

De 7 uitgangspunten van 7DTV

7DTV is gebaseerd op 7 uitgangspunten. Deze uitgangspunten vormen de basis waarop we zakendoen en verwoorden waar we met 7DTV voor staan en wat we willen bereiken.

1. Het gesprek staat centraal

7DTV is een online videoplatform dat zich heeft gespecialiseerd in het gesprek. Onze presentatoren praten met het  professionals uit het bedrijfsleven over ondernemerschap, klanten, trends en ontwikkelingen, kansen en bedreigingen. 

De reden dat wij kiezen voor het gesprek heeft meerdere redenen. 

  • De wereld is complex. Gesprekken zorgen voor inzicht, kennis en duiding.
  • Onze gesprekken zijn een krachtig instrument voor het bedrijfsleven om zichzelf te presenteren en leiderschap te claimen op hun vakgebied.
  • In de snel veranderende wereld van vandaag en morgen is behoefte aan duiding en achtergronden, onze gesprekken bieden deze waarde aan de kijkers van 7DTV.
  • We vinden het maken van gesprekken waarmee we zowel onze content partners als onze kijkers blij maken het allermooiste wat er is.

2.Onze kijkers, dat zijn we zelf

We zijn zelf onze kijkers. Ondernemend ingesteld, ambitieus en betrokken bij onze omgeving.

Onze kijkers runnen een eigen bedrijf, zitten in de directie van een onderneming, bouwen aan een carrière binnen een bedrijf, zijn freelancer, ZZP’er, startup of student.

Wat ze verbindt is hun honger naar kennis, informatie en inspiratie op het gebied van ondernemerschap, zakendoen en hun vak. Niet alleen voor het laatste nieuws, maar ook voor de achtergronden, de trends in de markt en de verhalen van de bedrijven en de personen in hun business. En voor deze achtergronden komen ze naar 7DTV.

Ze begrijpen media van vandaag en maken daarin eigen keuzes. Media gebruik je waar je wil, wanneer je wil en op het moment dat jij het wil. Graag in beeld en geluid en via elk gewenst kanaal.

Oh, en als het gaat om gesprekken houden ze niet van gescripte toneelstukjes, bullshit bingo en WC Eend verhalen.

3. Het bedrijfsleven zelf heeft de beste verhalen

Het bedrijfsleven zit boordevol gave ondernemersverhalen. 7DTV biedt ze de formats en het podium om deze verhalen tot leven te laten komen. Daarom maken we onze gesprekken graag in samenwerking met onze content partners.

De partners zijn onder te verdelen in een drietal groepen:

Als eerste is er het bedrijfsleven dat onze video formats in willen zetten:

  • Als branding opportunity richting zakelijke doelgroepen,
  • Voor relevant bereik onder deze doelgroepen,
  • Om thought leadership te claimen op specifieke domeinen,
  • Als relevante content binnen hun eigen online omgevingen en kanalen,
  • Zonder daarbij zelf te moeten zorgen voor productie en publicatie.

Daarnaast werkt 7DTV graag samen met bureaus die content strategieën realiseren voor hun accounts. Voor deze bureaus zijn de media abonnementen die 7DTV biedt een effectieve manier om video gesprekken te incorporeren in de diverse content strategieën.

En tot slot vinden we het leuk om voor uitgevers of andere mediabedrijven de specialistische partner te zijn op het gebied van online video gesprekken.

4. Onze presentatoren maken het gesprek

Geen goed gesprek zonder de juiste gesprekspartner. Onze presentatoren zijn als geen ander in staat om echte gesprekken vorm te geven. Waardoor de gast (en) de ruimte en het vertrouwen krijgt om zijn of haar verhaal goed te kunnen doen.

Positief kritisch, oprecht nieuwsgierig, persoonlijk en energiek; het zijn maar een paar ingrediënten uit onze eigen 7DTV gespreksmethodiek, die iedere presentator van 7DTV kent en op geheel eigen wijze kan inkleuren.

Die 7DTV gespreksmethodiek is een beetje ons Coca Cola recept, daar sleutelen we continu aan en die houden we lekker voor onszelf ;).

5. Ondernemen is het mooiste wat er is

7DTV ademt ondernemerschap. 

Ondernemerschap betekent ambities waarmaken, dromen realiseren en datgene doen wat je gaaf vindt en goed kan. Of het nu is binnen je eigen onderneming, als directielid binnen een grote organisatie, als young professional, als ZZP’er of in loondienst.

Natuurlijk is geld een belangrijk aspect binnen het spel van zakendoen, maar ondernemerschap gaat om meer dan dat. Er zijn maar weinig succesvolle ondernemers die geld verdienen als enige drijfveer hebben.

Ondernemerschap zorgt ervoor dat onze maatschappij functioneert en floreert. Het betekent dat problemen worden opgelost en we met elkaar een beter leven kunnen leiden. Dat maakt ondernemen het mooiste wat er is en daar willen we het over hebben bij 7DTV.

6. We geloven in de kracht van video

7DTV gelooft in video en kiest als uitingsvorm voor bewegend beeld. We zijn goed in het maken ervan en we vinden het goed werken in combinatie met de gesprekken die we maken. Het brengt onze gasten tot leven.

Video werkt daarnaast ook krachtig voor onze content partners:

  • Webpagina’s met video zorgen voor een hogere conversie
  • Social media posts met branded video hebben meer bereik en meer engagement
  • Steeds meer bedrijven worden ‘branded broadcasters’ en gaan voor continuïteit en kwaliteit
  • 80% van het globale internetverkeer zal in 2019 bestaan uit video content
  • 85% van de bedrijven zien online video content als een belangrijk onderdeel van hun marketingstrategie
  • 85% van de klanten zou graag meer online video content zien van merken en bedrijven die ze volgen of interessant vinden.

Om maar een paar zaken te noemen dat uit verschillende onderzoeken komt.

Oh, en aangezien we de video's toch hebben publiceren we onze interviews ook als audio only formats in bijvoorbeeld onze podcasts.

7. Kwalitatief bereik is zoveel meer waard

We laten ons niet drijven door de drang naar het grootst mogelijke bereik. Het gaat ons niet om zoveel mogelijk kijkers, maar om die kijkers die onze programma’s willen zien. Wij maken content voor specifieke groepen kijkers. Een serie gesprekken over familiebedrijven is voor de een boeiend, een talkshow met een discussie over e-commerce en retail voor de ander.

De video’s van 7DTV duren gemiddeld 20 minuten. De gemiddelde kijktijd op ons YouTube kanaal is 7 minuten per video. Dat is lang. Dit betekent dat kijkers geïnteresseerd zijn. Dit heet kwalitatief bereik.

De samenwerking met onze content partners is daarom ons primaire businessmodel en niet het model van advertising. Een duidelijke keuze.

Ook Google ziet de kwaliteit van onze content en laat die zien door zeer sterke zoekresultaten binnen Google en YouTube als wordt gezocht op bedrijf, gast of thema. En last but not least zijn andere vakmedia continu op zoek naar relevante content en wordt 7DTV actief door de diverse redacties gebruikt als inmiddels enorme bron van informatie.

1.000 +

Op het 7DTV platform vind je meer dan 1000 business interviews. Hiermee is 7DTV het grootste business video platform van Nederland

100.000 +

De video's van 7DTV worden per maand bekeken door meer dan 100.000 mensen.

7 min

De gemiddelde kijktijd op het YouTube kanaal van onze video's is maar liefst 7 minuten

50 - 65

Gemiddeld worden onze video's van ongeveer 20 minuten tussen de 50% en de 65% uitgekeken.