De meest gestelde vragen aan 7DTV

Jullie werken met betaalde gesprekken. Hoe zit dat?

Dat klopt. 7DTV heeft bewust voor dit model gekozen. 

Banners, buttons en advertenties leveren voor 7DTV geen duurzaam businessmodel op. Daarnaast willen we de kijkers niet met kosten belasten en willen we dat alle content zich gratis online kan verspreiden, dus is een betaalmuur of abonnementsstructuur ook niet geschikt.

Het model van betaalde gesprekken valt onder de noemer branded content, maar wij noemen het liever merkjournalistiek. Wij werken samen met ondernemers en merken, maar wel vanuit een journalistiek, inhoudelijke insteek. Voor deze ondernemers en merken hebben de video's van 7DTV aantoonbare waarde. Vandaar ook dat wij het logisch vinden dat zij ons hiervoor betalen.

Het 'product' dat we leveren is de unieke combinatie van initiatiefnemer en interviewer Ronnie Overgoor, zijn eigen studio en het 7DTV YouTube en Podcast kanaal.


Maar worden het dan niet een soort commercials?

We waken ervoor dat dat niet gebeurt.

En de meeste gasten die we ontvangen snappen ook wel dat als we er een ‘Wij van WC Eend’ verhaal van maken, dit voor niemand goed is. Niet voor 7DTV, niet voor de gast, of het merk dat de video bekostigt en vooral ook, niet voor de kijkers van 7DTV. Reclamepraatjes zijn gewoon niet boeiend en onze kijkers prikken daar direct door heen.

Daarnaast is Ronnie Overgoor voor dat soort gesprekken niet de geschikte persoon. Ronnie is eerlijk, nieuwsgierig en wil authentieke verhalen uit zijn gasten krijgen, weten wat de gast drijft en waarom hij of zij dingen doet. De gesprekken die Ronnie maakt worden niet gescript, in de meeste gevallen in één take opgenomen en laten het eerlijke verhaal zien.

Deze nieuwsgierigheid en zijn stijl van presenteren maken de videoportretten boeiend en absoluut geen commercials of PR toneelstukjes. 


Is het de investering waard?

Het gaat er uiteindelijk om wat de waarde is voor de gast in de stoel, of het merk dat een serie gesprekken met ons maakt. Maar de praktijk wijst gelukkig uit dat er een groeiende behoefte is aan onze propositie en de partners waarmee we werken zijn super enthousiast met de resultaten!

Om te beginnen is er de productiewaarde. De gesprekken worden in Ronnie's eigen studio opgenomen met hoge kwaliteit en met Ronnie krijg je een gesprek met een van de meest gevraagde business interviewers in Nederland.

Daarnaast is er de publicatiewaarde van de video in het 7DTV netwerk. 7DTV beschikt naast haar website, podcast, nieuwsbrief en social media kanalen, over een krachtig YouTube kanaal dat ervoor zorgt dat de video zeer goed wordt gevonden als er wordt gezocht op de naam van de gast.

Naast de vindbaarheid zien we dat veel zakelijke media ons gebruikt als bron voor redactie. We hebben inmiddels meer dan 1000 gesprekken gepubliceerd en dat maakt 7DTV een steeds waardevoller archief. De kans is dus aanwezig dat de video op 7DTV leidt tot meer aandacht van zakelijke media.

En als derde krijgt degene van wie het videoportret hebben gemaakt alle rechten om het materiaal zelf in te zetten op zijn of haar eigen online kanalen.

Als we naar dit totaalpakket kijken, vinden wij het absoluut de investering waard!


Maar bij bekende nieuwsmedia krijg ik toch veel meer bereik met een interview dan bij 7DTV?

En dat kan ook heel zinvol zijn. Daarvan zijn we overtuigd. 

Alleen is dergelijke media vaak erg vluchtig en naderhand niet meer vindbaar op internet.  De video's van 7DTV hebben een kwalitatief bereik en een krachtige 'longtail waarde'. Dit betekent dat de video's van 7DTV erg vaak heel erg goed scoren in de zoekresultaten van Google en YouTube als er gezocht wordt op de naam van een gast. En dat gedurende een lange tijd.

Dit is de onderscheidende waarde van 7DTV naast het kwantitatieve bereik van de nieuwsmedia.

Daarnaast is 7DTV als kanaal niet altijd het belangrijkste. Veel van de partners die met ons werken willen ons product primair inzetten voor eigen gebruik. Voor op haar eigen kanalen, voor interne doeleinden, of als onderdeel van een specifieke campagne.

Meer weten?

Heb je nog meer vragen stel deze dan gerust aan de initiatiefnemer van 7DTV, Ronnie Overgoor. Hij is bereikbaar per mail op ronnie@7dtv.nl of via Whatsapp: +31646036777.

FACTS

85% van alle professionals ziet een online video als belangrijk middel voor hun positionering

98% van alle ondernemers zoekt manieren om zichtbaar te zijn in online zoekresultaten

63% van alle professionals wil zichtbaarheid via YouTube

Bekijk onze videoportretten