Cases

7DTV is trots op de content partners waar ze mee werkt. Op deze pagina een aantal cases kort beschreven.

DLA Piper wil thought leadership laten zien op de gebieden waar zij actief zijn. Denk aan vastgoed, pensioenen, copyright of klimaatverandering. Ze wilde hierbij actief aan de slag met online video, omdat hiermee de kennis en de verhalen beter konden worden verteld.

De samenwerking met 7DTV resulteerde in een serie interviews die actief worden verspreid door 7DTV, maar ook door DLA Piper zelf. Vooral het publiceren van de video's door de partners op hun Linkedin pagina's leidt tot grote impact en goede feedback.  

De serie heeft er toe geleid dat er inmiddels meerdere video's uit de serie in de Top 10 zoekresultaten staan van YouTube bij het zoeken op de naam DLA Piper.

UNICEF werkt nauw samen met het bedrijfsleven. Ze doet dat middels partnerships. Deze zijn voor UNICEF enorm belangrijk, want het biedt hen toegang tot niet zozeer geld, maar veel meer tot netwerk, kennis en expertise.

Om dit onder de aandacht te brengen van zakelijk Nederland ging 7DTV in gesprek met een aantal van deze partners. Waarom zijn zij partner van UNICEF en wat zijn de projecten die ze doen?

Het platform 7DTV is ideaal voor UNICEF: we bereiken de zakelijke doelgroep, maar belangrijker nog: er is alle ruimte om het verhaal van deze partners goed in beeld te brengen.

Ook Van Lanschot ziet in dat online video steeds belangrijker wordt om verhalen te vertellen. Binnen haar online magazine formule Cornelis wilde Van Lanschot daarom graag een serie interviews maken over diverse thema's. 

In het eerste gesprek ging het over ondernemerschap en sprak 7DTV met Michiel Muller (oprichter Picnic) en Reinier van Bommel (van Bommel schoenen). Een vervolg interview gaat over cultureel ondernemerschap met de directie van het Concertgebouw en het van Goghmuseum.

 

Graydon maakt periodiek zogenaamde trendrapporten waarin trends en ontwikkelingen in bepaalde markten zijn onderzocht en worden beschreven. Om deze onder een gerichte doelgroep te verspreiden en te bespreken is besloten om dat niet in de vorm van een event, maar in de vorm van een live webinar te organiseren. 

7DTV fungeerde als partner om deze webinars turn-key vorm te geven, van redactie, productie, webinar technologie tot presentatie, script en publicatie.

Als onderdeel van De Persgroep richt De Ondernemer zich op de ondernemende professional. Samen met 7DTV werd een serie ShopDocs gemaakt. ShopDoc is een serie interviews die zich richten op retail ondernemers.

7DTV gaat in gesprek met deze ondernemers over de spanning tussen online en offline. In ondernemerschap, in communicatie en in het succesvol runnen van een retailbedrijf.